Brocc utmanar det gamla i ny kampanj
Inom flera branscher har kundernas villkor förbättrats när ny teknik har gjort det möjligt att ta bort onödiga mellanhänder. Att kunna erbjuda ett smartare alternativ för de som vill slippa både banken och börsen, var gnistan som tände idén bakom Brocc. På vår digitala marknadsplats kan privatpersoner som vill låna pengar enkelt mötas direkt med dem som vill låna ut pengar.
Vi har precis lanserat vår nya kampanj "Spara och låna like it's 2019" med syfte att utmana människor att tänka om kring hur de hanterar sin privatekonomi. För du stylar dig inte på samma sätt som 1967 och använder inte samma gamla telefon som 1996 - så varför spara och låna pengar på exakt samma sätt som förr? Kampanjen syns nu i print, sociala medier och utomhus runt om i landet under de kommande veckorna.
– Uber och Airbnb har båda demokratiserat sina respektive branscher. Idag är det världens naturligaste sak att sova i en främlings säng och få skjuts hem från krogen av en annan. Och varför inte spara och låna pengar på samma sätt? Vi vill flytta makten från storbankerna till kunderna där vi tycker att den hör hemma, säger Jonathan Klein, vd på Brocc.
"Du återvinner inte som 1964 - varför spara pengar som 1964"? Detta är en av flera videos som visas på sociala medier just nu. Har du sett vår nya kampanj? Vad tycker du? Ge oss gärna din feedback på marketing@brocc.se.