Tillgänglighet
Tillgänglighetsredogörelse
Brocc strävar efter att erbjuda digitala tjänster som är tillgängliga och användarvänliga för alla. Vi arbetar löpande med att utveckla våra lösningar för att möta olika behov. Vårt mål är att våra digitala tjänster ska uppnå de krav som anges i Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 vilket definierar krav för utvecklare i syfte att förbättra tillgängligheten för personer med funktionsnedsättningar. Riktlinjerna innehåller tre nivåer: nivå A, nivå AA och nivå AAA. Brocc strävar efter att våra digitala tjänster ska uppfylla kraven i WCAG 2.1 nivå AA. Vi förbättrar löpande tillgängligheten och välkomnar synpunkter från våra användare för att kunna utveckla tjänsterna ytterligare.
Brister i tillgänglighet
Vi på Brocc arbetar kontinuerligt med att göra våra digitala tjänster tillgängliga och användarvänliga för alla. Vi välkomnar dina synpunkter på tillgängligheten hos våra digitala tjänster. Om du behöver innehåll från våra digitala tjänster som inte är tillgänglig för dig eller om du har upptäckt en tillgänglighetsbrist kan du kontakta oss via:
E-postadress: help@brocc.se
Postadress: Götgatan 78, 118 30, Stockholm
Telefonnummer: 08-501 215 80
Tillsyn
Vi försöker besvara synpunkter och ge återkoppling inom så snart som möjligt. Du kan även vända dig till Post- och telestyrelsen som är ansvarig tillsynsmyndighet om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet eller hur vi hanterar dina synpunkter.
E-post: pts@pts.se
Postadress: Post- och telestyrelsen (PTS) Box 6101 102 32 Stockholm
Telefonnummer: 08-678 55 00
Tekniska specifikationer
Våra digitala tjänster bygger på standardiserade webbtekniker såsom HTML, CSS, WAI-ARIA och JavaScript. Dessa tekniker möjliggör kompatibilitet med moderna webbläsare, mobila enheter och vanliga hjälpmedel. För att säkerställa tillgänglighet strävar vi efter att våra tjänster ska fungera oberoende av plattform, enhet eller webbläsare, men mindre avvikelser kan förekomma beroende på tekniska förutsättningar eller individuella inställningar.
Hur vi testar våra digitala tjänster
Våra tjänster testas kontinuerligt på olika enheter med hjälp av manuella och automatiserade testmetoder, bland annat för att kontrollera att dessa kan användas med tangentbord, skärmläsare och andra tillgänglighetsverktyg.
Tillgänglighetsredogörelsen uppdaterades senast den: 2025-08-22